maanantai 14. maaliskuuta 2016

Onnellisuudesta

Olen onnellinen hyvin hyvin monista asioista ja monella tapaa. On pienempiä arkisia iloja, jotka aiheuttavat onnenpuuskahduksia ja sitten niitä isoja juttuja, joita ei aina huomaa arvostaa mutta joiden ympärillä oma elämä kuitenkin ihan melkein huomaamatta pyörii.





Olen onnellinen esimerkiksi näistä kuvista, jotka onnistuivat kuin luonnostaan ja valotus oli täydellinen. Samaan onnellisuuden tunteeseen liittyi onnistumisen ja aikaansaamisen tunne, kun samana päivänä purkitettiin Antin kanssa kolmet/neljät kuvat (!!). Bloggaaminen, työnteko, opiskelu ja sosiaalinen elämä kun on toisinaan vähän haastava kombo, koen suuren suurta iloa kun tällainen bloggaamiseen nähden melko avainasemassa oleva asia onnistuu kuin itsestään.

Olen onnellinen, kun ansaitsen rahaa ja se mahdollistaa mun elämässä monen monta asiaa. Toisin sanoen olen onnellinen myös mun työpaikasta. Vaikka joinakin päivinä se turhauttaa ja aiheuttaa päänvaivaa ja saatan toivoa olevani umpirikas lellipentu, olen silti onnellinen tämän hetkisestä tilanteesta! Olen onnellinen siitä, että olen päässyt kansainväliseen firmaan töihin ja että mun asema työporukassa on aika mukava.






Olen onnellinen kun saan ystävältä hauskan viestin. Tuntuu niin mukavalta, että hän on nyt muistanut mua ja halunnut laittaa juuri mulle viestin. (Kuulostaa melkeinpä ihan itserakkaudelta? Ei kai.) Tulen niin iloiselle tuulelle, että lähden melkein lentoon! Samalla mut valtaa hirveä ikävä ja halu olla ystävän luona. 

Olen onnellinen, kun vuokranantaja päräytti meille upouudon astianpesukoneen vanhan tilalle. Ja se tulee vieläpä alle viikon sisällä siitä, kun edellisellä koneella nousi kirjaimellisesti savu korvista. 

Olen onnellinen ihan vaan siitä, että yhden päivän aikana kaikki sujuu kuin tanssi. Aamulla valmistaudun reippaasti etuajassa, kävelen pysäkille samaan aikaan ratikan kanssa, töissä olen energinen ja tehokas ja illemmalla ehdin vielä siivota ja suunnitella Antin kanssa tulevan vuoden matkoja. Siivotessa imuri ei kertaakaan jumitu jokaiseen maton kulmaan tai seinän nurkkaan vaan rullailee kiltisti mun perässä. Töissä hoidan näpsäkästi jokaisen homman ja työpäivä sen kun vaan soljuu menemään.



Pieniä juttuja, isoja juttuja - tärkeintä on olla onnellinen. Aina!

Ei kommentteja: