maanantai 30. marraskuuta 2015

Behind the camera


Mistä mä oikein aloittaisin.. Hha, ekan kerran kiinnostuin kuvaamisesta jo ala-asteella, pousailtiin kaverin kanssa millon missäkin paikoissa, jotta saataisiin ii2:een ja irg-galleriaan hienoja kuvia. Tässä vaiheessa mentiin digikameralla ja kuvien muokkaamisesta mulla ei ole mitään muistikuvia.. Kuvien ottamista edelsi useasti lause; ”otetaaks kuvii?"




Viime hiihtolomareissulla Alpeilla lähes 4000 metrin korkeudessa


Myöhemmin kuvioon tuli itselaukaisin ja selfiet, joita ei tosin silloin vielä sanottu selfieksi (Miksi niitä kutsuttiin?? Omakuva??) Ensimmäisen oman (digi)kameran sain rippilahjaksi.

Jouluna 2012 pukki toi mulle ihan todella mieluisen kovan paketin - sieltä löytyi nimittäin ihka oikea Canonin järkkäri! Voi sitä riemua!! Viikko sen jälkeen olin lähdössä viettämään uutta vuotta New Yorkiin ja kamera pääsi siellä käyttöön heti oikein olan takaa.






Vielä tänäkin päivänä kuvaan kyseisellä Canonilla. Tekniikkaa on tullut varovaisesti harjoiteltua mutta halu oppia on todella kova! Tähänhän ei kuitenkaan auta muu kuin harjoittelu harjoittelu ja harjoittelu…

Jossain matkan varrella mukaan kuvaan astui editoiminen, josta on noussut melkeinpä mun lempi juttu! Tästäkin huolimatta hyvän kuvan nappaamiseen liitttyvää tunnetta ei voi verrata mihinkään! Editoinnilla fiilistellään kuvaa ja hifistellään pikku juttuja.



Antin nappaama kuva tältä syksyltä


New Yorkissa liikkuvan taksin  ikkunasta napattu lempiotos, joka pääsi ihan kehyksiinkin asti <3




Tähän mennessä olen päässyt erään kouluprojektin kautta myös järjestemään ihan oikeat kuvaukset yritykselle! Itseasiassa tälle viikolle on sovittu heti seuraavat kuvauspäivät mutta nyt on sitten kokemusta myös lavastuksesta ja kuvauksien järjestämisestä yleensä.

Rakastan kuvia, joissa on jotain ideaa tai pieni juju. Jotain, joka tekee kuvasta mielenkiintoisen! Itse kiinnitän kuvissa huomiota väreihin, yksityiskohtiin, mihin kohtaan on tarkennettu ja ennen kaikkea kuvan fiilikseen.



Tunnustan olevani kuvaushifistelijä. Mä olen porukasta aina se, joka asettelee muidenkin annoksia ja käskee olemaan syömättä vielä... Asettelu on siis monesti kuvassa se a ja o. 


Enna Rautiaisen nappaama kuva parin viikon takaa. Kuvissa kiinnitän huomiota valoon ja laskeva aurinko on musta ihan hurjan kaunis! Tätä kuvaa mä olen editoinut myös itse.









Tähän postaukseen mä olenkin liittänyt niitä mun (ja parin muunkin ottamia) lempikuvia, joita tältä mun nykyiseltä koneelta löysin. Ajattelin ottaa taas yhden askeleen kohti tuntematonta ja osallistua Rajalan järjestemään Rajala Ambassador 2016 -haasteeseen. Katsotaan miten käy ja pidetään peukut pystyssä!

Ei kommentteja: